Feeds RSS

Monday 26 September 2011

KURIKULUM, STRUKRUR PENGETAHUAN, TABII SAINS DAN TERAS PENGETAHUAN GURU

ahaa..ini la tajuk yang aku belajar harini..untuk menjadi seorang guru, banyak perkara yang aku kena tau.perkara-perkara di atas ni adalah sinonim dengan kerjaya seorang guru,tambahan pulak guru sains..banyak yang aku dah belajar harini,tapi tak perlu kot aku nak tulis semua kat sini.kalau nk tengok,bukak portal ye kawan2,semua nota ada kat situ.kat sini aku nak tulis sikit2 je apa yang aku faham..
kurikulum ni ada banyak maksud dia, antaranya;



selain itu, kami juga belajar tentang perbezaan fakta, hukum dan teori.semuanya ada di dalam nota tetapi apa yang boleh ditulis disini ialah hukum hanya memperihalkan sesuatu dalam dunia semula jadi ini (desribe) manakala teori akan menjelaskannya dan mempunyai bukti2 yang menyokong (explain)

0 comments:

Post a Comment